Advertisement

Завчасна проща

Микола Петренко

ОТ І ЗНОВУ ПРИЙШЛА

От і знову прийшла. З нею страхи і жахи.
Та не квапся туди: нас ніхто не чека.
Ти втомилась, присядь. Може, в карти чи в шахи?
Може, чарку – то разом втнемо гопака.

То чого там, наллю – 
щоб всміхнулась, здорова,
Десь бо є недопите у щасті вино.
Хоч присіла, і то...
Але далі ні слова,
Окрім того:
- Лаштуйсь!..
Я ж готовий давно.


КНИГИ

Я знав, що прийде – наче й сміх не сміх,
Але чомусь не клеїться робота,
І навіть книги – в мене скільки ж їх! –
Від Гейне і Махна до Еліота,
І навіть Драч, і перемерзлий Стус –
Читаю – а чомусь не йдуть до тямки.
Я що – боюсь? Та наче не боюсь:
Жду – чи вона доторкнеться до клямки.
То може – що? То може, цей кросворд?
То що я, що – отак насправді гину?..
Жую, немов із салом бутерброт,
Лякливого, як нині я – Тичину...

16. 1. 2012 р.



НЕ СКАЖЕШ?

Здуріла спека і одцвів курай,
Уже на стернях розкошує галич...
І те твоє важке:
- Не помирай!..
Ну, не помру – а жити як, не скажеш?

Налила чарку, принесла води,
Настояла – до ночі-опівночі:
- Ходи до столу. Боже, не впади!.. –
І в жбанику твої журливі очі.

Ну що ж, нехай... Але ж літа, літа.
Та ще й снаги – немов піску в долоні:
Вже навіть крук під небо не зліта,
І не дзвенять вогнем гарячі коні.

Ще день чи рік. Але нехай, нехай:
Одцвів курай, вдяглися в сизе терни.
І те твоє святе:
- Не помирай!..
Ну, не помру – аж доки жаль не верне...


ЗАХОТИ

Незвісним болем серце запеклось:
Так хочеться – чого? Бодай чогось!
Того що добре, істинне, ясне!..
О сатано, не спокушай мене.
Ні, хтось до мене добрий, як Христос:
Ти мучишся? Так захоти чогось!..


ЧАС СКЛАДАЄ КРИЛА

День ясний – чому ж бо сонце гасне,
Почорніла знагла далина?
Два крила – майбутнє і вчорашнє
Мудрий час від себе відтина.

Наче птах, що падає з блакиті:
Киги-киги!.. – що то, що за птах?..
Ну майбутнє – непрожиті миті,
А минуле гине на очах...

Ще із неба сонячні карати
Зблиснули, як іскри золоті.
Гибне час – лишаться тільки дати
На гранітній тесаній плиті...

Повну добірку віршів читайте у "Дзвоні", число 4 за 2012 рік

Немає коментарів